Tuesday, January 20, 2015

Kononnya Lah

Aku penat lah. Semua benda jadi haru biru. Kau tak penat ke? Kau bangun pagi kucing pergi siram air setan depan bilik kau. Kau bangun pagi kau dah lambat pergi kelas. Kau redah hari kau dengan manusia manusia lembab dan tak bertoleransi. Kau penat en?

Kau penat tengok 'brothers' and 'sisters' kau berperangai macam kera kera yang berkumpul, bertolakan, seolah tak pernah dengar terminologi 'beratur'. Pastu panggil diri kau muslim sejati. Aku penat lah tengok keadaan orang sekeliling aku yang bercakap seperti ingin ubah dunia tapi tolak orang tak reti minta maaf atas dasar 'ukhuwah' Islam yang kita ada.

Aku penat dengan realiti dunia. Aku penat dengan realiti muslim kat institusi yang aku diletakkan. Aku penat dihampakan. 

Tapi aku fikir balik, ada sebab kot aku dicampakkan ke sini. Ada sebab kucing melepaskan bisa paginya depan pintu yang bakal aku buka untuk mencorak hari yang baru. Ada sebab orang sekeliling aku ni kurang ajar.

And ada sebab aku fikir benda ni.

Yang tak penat sangat dah,
Fir



No comments:

Post a Comment